Sunday, August 12

Aku Bukan Lelaki Yang Kau Cintai

Artikel ini adalah sumbangan dari Merrah

Salam dan selamat sejahtera, anggaplah aku seorang LELAKI...melafazkan rasa yang terpendam..

Walau hilang segumpal emas tidak sesekali terasa kehilangan jika dibandingkan dengan perasaan di saat aku kau buang kerana bagimu aku bukan lelaki yang kau cintai.

Katamu aku bukanlah lelaki yang setaraf walau telah bertahun menyulam cinta dan dengan persoalan di manakah tahap kasih sayangmu padaku.

Namewee Buat Video Hina Lin Dan Pulak..

Tak terkejut pun kalau dapat tahu, sebab dia ni dah banyak kali ketagih nama dengan cara buat video maki-makian. Terbaru dia buat pulak video menghina Lin Dan selepas kekalahan Datuk Lee Chong Wei di Olimpik. Video tu kemudiannya tersebar sampai ke forum-forum utama sehingga menimbulkan kemarahan peminat-peminat badminton di China. Chong Wei yang dapat tahu dengan kejadian ni kemudiannya memohon maaf secara terbuka. Tengok, tak pasal-pasal Chong Wei pulak jadi mangsa keadaan.

Petikan dari Bernama :
BEIJING - Datuk Lee Chong Wei memohon maaf berhubung klip video penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee yang menghina bintang badminton China, Lin Dan.

"Saya memohon maaf atas video tersebut, saya juga tidak tahu apa-apa tentang lagu itu, di sini saya ingin memohon maaf kepada semua, diharap peminat (badminton) China boleh memaafkannya," kata Chong Wei dalam laman web peribadinya di "microblogging" weibo, laman web di China yang bersamaan dengan Twitter.
Baru-baru ini, Namewee memuat naik klip video ciptaannya di laman web yang mengandungi maki-makian dalam bahasa Hokkien terhadap Lin Dan selepas Chong Wei kalah 21-15, 10-21, 19-21 kepada Lin Dan dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki Olimpik London, di Arena Wembley.

Klip itu kemudiannya, tersebar ke seluruh forum utama dan telah menimbulkan kemarahan di kalangan peminat badminton di China.