Thursday, June 9

Ohhhhh Daku Menderita. Tolonglah!

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Entri ni sepatutnya aku paparkan minggu lepas. Namun apa daya, kita tidak dapat menduga talian internet macam mana. Malam sebelumnya, talian internet sangat payah untuk dicapai, apalagi nak terbitkan entri. Akhirnya, terbabas lagi aku!

Apapun, usah membazir. Baca ajelah kan, tak basi pun...



Aku mahu untuk terus ikhlas


Ikhlas. Tolong ajar saya cara untuk saya ikhlas. Ikhlas untuk belajar, ikhlas untuk bersedekah, ikhlas untuk berbuat kebaikan, ikhlas untuk menyayangi dan paling penting tolong ajar saya cara untuk ikhlas beribadah kepada Allah. 

Tapi awak ikhlas ke nak mengajar saya? Cuba tanya diri awak. Saya tak tahu. 

Seringkala terlintas di minda kita. Berbuat kebaikan tapi mahukan pujian. Berbuat kebaikan tapi mahukan pengiktirafan. Ikhlas itu bukan sesuatu yang mudah untuk diperoleh, tapi ia juga bukannya susah untuk dibentuk, untuk dididik.

Week 04- A habit that you wish you didn’t have

Powered by BannerFans.com
Assalamualaikum.
Apa khabar kawan-kawan untuk minggu ni? Diharap sentiasa sihat walafiat. Minggu lepas memang sibuk yang memanjang, tapi nasib baik sempat juga mencari waktu untuk menyiapkan entry minggu ni. Sambung balik buat entry cabaran 30 minggu. Cabaran yang dianjurkan oleh admin tak buat lagi. Insya Allah, lepas ni buat.