Tuesday, May 17

Nota Buat Sahabat


Assalamualaikum.
Rasanya dah berkali-kali aku mengeluarkan entri tentang sahabat. Dan aku tak pernah jemu. Kali ini aku cukup rindukan seorang sahabat yang sentiasa membuat aku gembira. Cukup aku gelarkan nya sebagai Mr. H. Aku mengenalinya sejak aku memasuki Tingkatan 1 disebuah sekolah. Hubungan persahabatan kami bertambah rapat apabila kami memasuki tingkatan 3. Apa sahaja kami kongsi bersama-sama. Malah, dia selalu juga lepak kat rumah aku. Walaupun dia seorang “playboy” kat sekolah..aku tak kisah,yang penting aku selesa berkawan dengannya. Kadang-kadang aku juga menjadi orang tengah mengatur date dan memujuk awek dia. Sungguh,aku amat gembira berkawan dengannya. Dia buat aku lupa tentang segala masalah. Ketawa dan ketawa..Malah, aku dapat berkongsi apa sahaja dengannya. Pernah sekali, aweknya menyuruh aku memujuk dia untuk berjumpa,menyelesaikan masalah mereka. Aku pergi ke rumah si H dengan aweknya. Pada masa itu, pertama kali dalam persahabatan kami, aku melihat dia benar-benar marah. Tetapi tidak pula dia memarahi aku…aweknya yang menjadi mangsa..aku betul-betul rasa bersalah. Walauapapun, hubungan kami bertambah rapat semasa kami berada ditingkatan 5. Kehadiran aku sebagai sahabat disisi H banyak menimbulkan salah faham terhadap awek-awek yang meminatinya. Kadang-kadang aku terasa hati gak. Tetapi H tetap mahu berkawan dengan aku. Family aku juga sudah menganggap dia sebahagian daripada keluarga kami. Sebelum menerima keputusan SPM,aku telah bekerja disebuah kilang di Bandar. Pertama kali juga aku jauh daripada family dan H. ketika aku mendapat gaji yang pertama, H meminta aku membelikannya seutas jam tangan yang berharga RM10 sahaja sempena harijadinya. Dia terus-terusan berkeras mahukan jam yang berharga RM10. Sedangkan dia tahu aku mampu membeli harga yang lebih daripada itu. Aku bingung. Tetapi aku tetap tunaikan permintaannya. Hingga saat ini,aku masih teringat wajahnya menerima jam tersebut. Senyumannya melebar. 

Meet Meme.


I thought meme is funny,so I'd like to share :)

Apakah perasaan anda apabila Manchester United telah memenangi kejuaraan liga kali ke-19, memintas kejayaan Liverpool untuk menjadi kelab yang paling berjaya di England?

Apakah perasaan anda apabila Manchester United telah memenangi kejuaraan liga kali ke-19, memintas kejayaan Liverpool untuk menjadi kelab yang paling berjaya di England?

Answer here