Tuesday, May 3

Mak





Sana sini orang dah sibuk pasal sambutan Hari Ibu yang bakal disambut pada 08 Mei ini. Ketika ini, mak aku tengah menjerit kegeraman marah memanggil adik bongsu aku yang terkenal dengan sifat kenakalannya. Tapi, tanpa beliau itu, rumah kami sunyi tiada seri.

Entri ini bukan nak cerita pasal adik bongsu aku yang nakal tu, tapi pasal mak aku yang sentiasa cantik dan muda di hati aku. Aku terjemahkannya dalam bentuk puisi yang aku cipta sebentar tadi. Semoga, dapat direnung dan ditenung kalian-kalian semua. Sayangi ibu anda.


tips (berguna untuk aku) dalam kehidupan sehari-hari. lalalala... o_Ov


Untuk entri kali ini aku hendak berkongsi sedikit tips yang berguna untuk aku, tapi tak tahu lah sama ada korang semua boleh gunapakai jugak atau tak. Sebarang kemalangan yang korang alami ketika mengikut tips-tips ini adalah bukan tanggungjawab aku okay. Hehehe...

Anyways... cedidaut!



Hari Ibu


Hi semua. Salam sejahtera. Wa **bukan nama sebenar** merupakan cara wa membahasakan diri wa. Wa baru pertama kali menjejakkan kaki di blog 100penulis. Entry kali ni -May sememangnya bukan bulan yang janggal untuk dikaitkan dengan Hari Ibu. Tetapi sejauh mana kita benar ikhlas dalam meraikan ibu kita?