Thursday, April 7

Cara berlindung dari gangguan syaitan dan iblis



Dua hari yang lepas, cikda sempat berborak dengan Ma di telefon. Banyak benda yang dicerita, dan banyak juga benda yang Ma nasihatkan. Sebelum sempat cikda menamatkan panggilan tersebut, Ma tiba-tiba menujukan soalan "Kakak sihat semua kan?". Pelik. Tapi cikda jawabkan sahaja. "Alhamdulillah sihat semua, cuma sakit belakang je. Mungkin sebab cuaca sejuk" . Walaupun sekarang bukan musim sejuk. Rasa sakit dibelakang ku rasakan sangat menusuk tulang. Ujian dari Allah sebagai kaffarah dosa barangkali. Cikda tak mahu berbicara panjang mengenai apa yang diborakkan, tapi cukuplah kalau cikda kongsi apa yang Ma pesan iaitu mengenai cara untuk berlindung dari gangguan syaitan dan iblis. 

Ini dilakukan setiap kali anda selesai solat.

Dacing, Roket, Bulan | Mana satu pilihan hati?

Powered by BannerFans.com

Assalammualaikum.
Apa khabar kawan-kawan untuk minggu ni? Tengok tajuk macam dah boleh agak apa je kan? Al-maklumah, Sarawak tengah sibuk berkempen untuk mengundi sekarang ni selepas penamaan calon semalam.



Sejauh mana kita kenal akan keturunan kita? Adakah setakat tok moyang sahaja atau sehingga ke tok buyut? Siapa pula tok buyut ni? Kalau nak kenal, pandai-pandailah cari dan kenal tok buyut korang sendiri. Aku pun tak kenal siapa tok buyut aku.


 Jadi, rasanya dah kenal tok buyut masing-masing? Kalau tak pun dah ada hati rancang keluarga sampai beramen? Lepas ni bolehlah merancang untuk 22 keturunan.


Mengenai Penulis Entri Ini :
Fadzrul Hisyam juga penulis untuk blog Fadzrulhisyam. Anda boleh mengikuti beliau di sini pada setiap Khamis dan di Twitter. Untuk membaca semua hasil penulisan beliau di blog 100penulis.com, anda boleh klik label Fadzrul Hisyam. Entry terbaru di blog beliau ketika ini ialah Khas untuk anak Pahang: Permohonan Geran Bantuan Pelajar Ke IPT.