Tuesday, February 15

Gementar Sulung Si Pengarah Muda.


Maaf kerana terlepas mengemaskini entri untuk minggu lepas. Aku terlalu sibuk dengan hal-hal di fakulti dan juga kegiatan di kolej sehingga aku terlepas pandang untuk singgah dan kemaskini entri baru, apatah lagi untuk membaca entri-entri rakan-rakan yang lain.

Apa-apapun, kali ini aku hanya ingin mengetengahkan sesuatu: betapa sukarnya menjadi seorang pengarah. Lebih akuret lagi, seorang pengarah teater.

CONFUSING NAMES


Hello pembaca 100penulis.......

kali ni nak share dengan you all tentang perihal Nama...

ada apa dengan nama...??

mari kita ikuti perbualan ini.........




Kesabaran Hati


Assalam…
Selamat pagi..pagi yang damai moga-moga membawa seribu keberkatan..Sudah lama aku tidak menulis diruangan ini…sibuk sangat dengan test…dengan cuti..hehheee…kali ni baru ada kelapangan. Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL bagi seluruh umat Islam..bersyukur ke hadrat Ilahi kerana kita masih lagi bernafas dibumi ini.
Untuk kali ini aku ingin berbicara tentang kesabaran hati..bukan Ketulusan Hati lagu Marshanda tu..hehehe... Bak kata “sabar itu separuh daripada iman” tetapi boleh kah kita mencapai kesabaran pada tahap yang tertinggi?? Kebahagiaan, kegembiraan, kekecewaan, kedukaan semua itu menjadi sebahagian daripada hidup kita. Dan sudah lumrah hidup juga, apabila kita tidak mendapat sesuatu seperti yang diimpikan, mulalah nak meraung tak hengat dunia..Justeru,disebabkan itulah sabar adalah elemen penting dalam hidup kita. 

Expectation vs. Reality


When I smile with my teeth:
Expectation,

Reality,