Thursday, January 20

Lelaki dalam hidupku

Powered by BannerFans.com
Assalamualaikum.
Apa khabar kawan-kawan semua? Semoga sentiasa sihat dan bahagia selalu. Dan semoga sentiasa dilindungi dan dilimpahi rahmat oleh Allah. Hari ini terasa ingin berkongsi dengan kawan-kawan lelaki yang ada dalam hidup saya. Siapakah mereka? Mereka? Macam agak ramai bunyinya. Sememangnya lelaki dalam hidup saya bukanlah hanya seorang tetapi lebih. Dan yang pastinya bilangan mereka akan bertambah.


Apa Nak Buat Bila Cuti?


Hari ni Taipusam. Cuti ya kawan-kawan. Memang seronok cuti, tak payah pergi kerja. Boleh rehat puas-puas. Namun, tak kan hanya nak melingkar macam ular sawa kenyang je sampai lupa nak mandi.

Kalau cuti sebegini, walaupun sehari (malasssssnyeeee nak kerja semula hari Jumaat tu!), paling tidak, nak juga kita lakukan sesuatu perkara. Apa nak buat ya?

Bagi yang malas nak pikir, aku nak cadangkan beberapa aktiviti yang boleh dilakukan;



sistem yang dimanipulasi


Kadang-kadang aku naik bosan dengan apa yang terjadi disekeliling kita. Aku keliru, berada dalam satu sistem yang terikat. Terikat dengan akta, terikat dengan etika, terikat dengan budaya. Kata mereka akta itu adalah garis panduan, etika itu menjaga profesionalisme dan budaya merupakan identiti yang membentuk masyarakat. Akan tetapi kadang-kadang apa yang berlaku adalah akta itu  selalu diperguna, etika menjadi alasan semata-mata dan budaya cuma hiasan saja.