Thursday, January 13

Terjebak dalam kerjaya berbeza....





 Terjebak dengan kerjaya... mesti ramai kan yang macam  ni... tak pernah menjangka jadi guru.. tapi buat ijazah perguruan (aku larr tu hehehe).. tak pernah nak jadi nurse.. tiba-tiba masuk kolej kesihatan... niat nak jadi doktor.. tiba-tiba jadi jurutera... aiks... huhu ramai yang terjebak macam ni kan?? aku ni pun kira terjebak la jugak....

. Auto Blogwalking? .

...................................................


pantang ke?











Macam2 jenis pantang yang kita amalkan sekarang ni tak kira korang bangsa apa, warna kulit apa rambut mcm mana.. Mesti ada pantang larang kan?


Berperahu Di Sungai Sarawak cari Kek Lapis

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.


Wahhhhhh dah lama sangatkan tak terbitkan entri kat sini. Bercuti panjang sepanjang bulan Disember. Konon-kononnya selepas Krismas kehidupan aku dah lega semula. Ternyata meleset sama sekali. Apa tidaknya, balik dari Dhaka, Bangladesh aku kena demam, selsema dan batuk-batuk yang teruk. Hingga sekarang batuk itu masih belum lega lagi.

Dah lama sangat tak menulis kat sini, minggu lepas, aku terbabas. Lupa pula rutin hidup setiap minggu sebelum ini. Jadinya, kali ini aku akan kongsikan pengalaman aku semasa berperahu di sungai Sarawak. Berperahu?




Kenapa hero selalunya "perfect"?

Powered by BannerFans.com
Assalamualaikum.
Apa khabar kawan-kawan? Untuk yang masih bergelar pelajar mesti semua tengah sibuk memulakan sesi pembelajaran. Untuk yang sudah bekerja semestinya akan sibuk dengan tugasan di pejabat. Saya? Masih di dalam mood honeymoon sambil melayan drama-drama Korea. Belum memulakan tugasan dan belum lagi bertukar status kepada pekerja. Selepas menimbulkan persoalan tentang Kenapa hero mesti dengan heroin?, kali ini saya mempersoalkan tentang Kenapa hero selalunya "perfect"?


"Andai satu hari aku lupa diri"


Kira-kira pukul 6 petang waktu UK, selesai YM dengan kawan baik yang di Malaysia. Banyak benda yang dikongsi, diceritakan. Katanya, dia mahu berubah, mahu menjadi lebih peramah, dah dia juga tidak mahu lagi kedekut untuk memberi senyuman. Sedang asyik tengah chatting semua, tiba tiba Aisyah *bukan nama sebenar* tulis "I need someone to push me" . And I asked her "Who's that someone?" , she then replied "Anyone, you maybe". And I said "Sure dear, aku boleh tapi nak push macam mana, itu yang aku kena tahu" 

Aisyah : "Time aku down kau kena bagi nasihat untuk aku, time aku tengah relax kau kena ingatkan aku masa itu emas, time aku happy kau kena ingatkan aku yang langit tu tak selalunya cerah"