Wednesday, January 5

Perkara Yang Mengundang Kebencian Lelaki

.
Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram sebarkan senyuman..

Asal muka asada je, takde cerita lain, kalau tak pasal jodoh, pasal kawen. haha.. layankan saja. bukan selalu. seminggu sekali. saya bukanlah seorang pakar dalam bidang mencari jodoh. kalau saya pakar, sudah semestinya saya dah dapat cari calon menantu untuk mak. tapi, bak kata ustaz saya dulu, kalau kita ada sedikit ilmu, kongsikan.. insyaAllah ilmu itu bercambah.

Jadi, kali ini saya ingin berkongsi beberapa sikap perempuan khususnya seorang isteri yang boleh mengundang kebencian atau fed up seorang suami. jom.. check it out!

Borak2: Wanita Islam Guna Legging



Penulisan pertama di tahun baru ini, aku nak kongsikan pendapat aku serta minta pendapat korang juga dalam isu seluar "legging" ni. Daripada penilaian aku, seluar legging merujuk kepada seluar dari jenis fabrik yang nipis serta ketat sehingga nampak bentuk betis dan paha si pemakai. Jom lihat iklan ni..


Three easy ways to do charity without donating money.


What is the first thing that comes on your mind when you are about to donate your money? Is it the food you can buy using that money? Maybe some concerts you can go to if you save the money? Or even your magazine collection?

“As soon as we start thinking about donating money, we start thinking of reasons not to do it.”
- Charles P. Pierce (in an article from O, The Oprah Magazine)

However, there are more to charity than just money donations. Charity is not only about humans but it also involves animals and the environment. There are many ways of doing charity without donating money such as donating old stuff, doing voluntary works and shopping.