Thursday, April 7


Sejauh mana kita kenal akan keturunan kita? Adakah setakat tok moyang sahaja atau sehingga ke tok buyut? Siapa pula tok buyut ni? Kalau nak kenal, pandai-pandailah cari dan kenal tok buyut korang sendiri. Aku pun tak kenal siapa tok buyut aku.


 Jadi, rasanya dah kenal tok buyut masing-masing? Kalau tak pun dah ada hati rancang keluarga sampai beramen? Lepas ni bolehlah merancang untuk 22 keturunan.


Mengenai Penulis Entri Ini :
Fadzrul Hisyam juga penulis untuk blog Fadzrulhisyam. Anda boleh mengikuti beliau di sini pada setiap Khamis dan di Twitter. Untuk membaca semua hasil penulisan beliau di blog 100penulis.com, anda boleh klik label Fadzrul Hisyam. Entry terbaru di blog beliau ketika ini ialah Khas untuk anak Pahang: Permohonan Geran Bantuan Pelajar Ke IPT.

2 comments:

! Sam Posmen ! said...

selalu dengar tok moyang, cucu, cicit, cuit, piut je. tak tau pula ada bergenerasi banyak lagi.

mungkin sebab jarang terjadi kita dapat kenal dan lihat muka sampai ke generasi tok buyut.

nice. new info

Fyzal said...

ini memang aku betul betul baru tau.