Friday, February 18

Misi Maulidur Rasullullah s.a.w



Assalamualaikum semua.Sejuta kemaafan dipohon kerana terlepas dua minggu untuk menerbitkan entri di sini,lantaran kesibukan dan delegasi tugas yang makin berganda.Sama-sama kita kongsikan entri ni.

Alhamdulilah, Misi Maulidur Rasul tahun ini, sempurnakan solatmu seperti Rasulullah s.a.w!Harap dapat habiskan baca buku ini.Mengandungi pendapat fuqaha yang agak terperinci daripada Ustaz Zaharuddin Abd Rahman.


Antara petikan-petikan yang menarik perhatian saya, " Inilah dia satu buku rahsia solat sempurna untuk pembacaan dewasa bagi menyemak tatacara solat mereka.Buku ini tidak membidaah ini dan itu."

Sambil itu, saya ingin berkongsi satu mesej dari seorang sahabat saya mengenai pentingnya mengenali solat, renung-renungkan.

"sekiranya kamu tidak mengenal 4 perkara: 
SHARIAT,TARIKAT,HAKIKAT & MAKRIFAT,
kamu tidak mengenal 4 rahsia:
RASA, KARSA, CAHAYA & JIWA
maka kamu tidak mengenal 4 huruf:
ALIF, LAM, LAM, HA
dan sekiranya kamu tidak mengenal empat huruf ini,
kamu tidak mengenal 1 zat iaitu WAJIBUL WUJUD.
Jadi sekiranya kamu tidak mengenal kesemuanya,
kamu sebenarnya tidak mengenal 13 perkara
iaitu 13 rukun dalam SOLAT"


Semoga kita semua dapat memperbaiki cara solat yang sempurna seperti RAsullulah s.aw. dan membawa sifat solat ke dalam peribadi harian kita sama ada dari segi pakaian dan sebagainya.

Kadang kadang kita sering mendengar perkara yang berulang-ulang, dan ianya di dalam pengetahuan kita, tapi dengarlah pesanan-pesanan yang baik itu seperti baru pertama kali mendengar supaya kita sama-sama teruja untuk melakukan ibadah sebagai hambaNya.



Mengenai Penulis Entri Ini :

Humbleyat juga penulis untuk blog Naluri Kehidupanku. Anda boleh mengikuti beliau di sini pada setiap Jumaat . Untuk membaca semua hasil penulisan beliau di blog 100penulis.com, anda boleh klik label humbleyat. Entry terbaru di blog beliau ketika ini ialah Make Me Strong.

3 comments:

Fina Sophie said...

love the quote yg kena bold tu! :)

therosputih said...

moga beri peringatan buat diri aku ni jugak...amin...

anyss said...

Salam,
Terima kasih dengan perkongsian ilmu


Terkini di blog saya;

Berapa banyak Cukup Untuk Kita