Thursday, December 23

Sharing is caring - Petua mengatasi bibir kering

Powered by BannerFans.com

Assalamualaikum.
Terasa macam lama dah tak menulis blog walaupun sebenarnya sekurang-kurangnya sehari ada satu entry. Ini entry kedua dari saya. Masih mencari apa yang sesuai untuk ditulis. Hari ini saya nak berkongsi satu petua dengan kawan-kawan.


Ini Ada 2 Cerita : Kisah Si Gay Mencari Teman dan UG yang Tidak Bertamadun


Ini cerita pertama. Kisah Si Gay Mencari Teman

Mari kita tinjau gambar yang dikirim oleh roomate ni. Ntah la apa motifnya..

 ~I'm gay, I'm ok!~

Kalau ikut persepsi gila saya, mungkin dia mencari Azwan Ismail. So, ada siapa2 yang nak berkenalan? Boleh tinggal jejak di ruangan komen. Terima kasih.

***********************************************************************************
Ini cerita kedua. Kisah UG yang Tidak Bertamadun!

Harap maklum, UG ialah singkatan kepada Ulat Gonggok...


Ragam Tahun Baru



Assalamualaikum!

Salam 100 Penulis buat para editors dan pembaca setia sekalian! Apa khabar orang-orang kampung? Semua sihat? Sejak 2-3 hari ni cuaca cerah di Mesir walaupun suhunya masih sejuk (sekarang kan musim sejuk) seperti sedia kala. Err, ada orang Terengganu tak kat sini? Banjir teruk tak?

Wahaa~ Lagi dua minggu masuklah kita ke tahun baru 2011. Masa berlalu dengan pantas dan umur kita juga makin bertambah bukannya berkurang.

Bersempena musim tahun baru ni, segala macam fenomena lah yang akan biasanya berlaku di negara kita Malaysia. Jeng jeng jeng…

Sebuah Penantian [Part 3]






Sila Klik

Part 1
Part 2

sebelum membaca sambungan ini (^_^)v





Bila jumpa kamu malam tu, kamu nampak kurus sangat. Eh? Naper ek? Kamu nampak macam tak sihat tapi kamu tetap senyum bila nampak aku dari jauh. Kamu pun dah tak kisah sangat dah kalau aku bawa cousin aku jumpa kamu kan. Bukannya kamu tak kenal. Malah dah terlebih kenal, dah pernah tidur sebantal, makan sepinggan, susah senang bersama korang ni. Makin hampir kami, makin lebar senyuman dia. Kemudian, dia minta temankan dia pergi rumah kakak dia dulu, kakak jemput dinner kat rumah. Aku oke jer. Cousin aku si Erawan pun ok. Erawan cakap, "rezeki jangan di tolak, musuh jangan di cari. Makanan jangan di sepak, mari perut mari~ "



Kamu: Kalau boleh abang nak sangat peluk peluk sayang ni. RIndu sangat.



Aku: Kalau nak kena


"Kerana senyum itu kan sedekah"


“Sedekah itu menghapuskan kesalahan seperti air memadamkan api” 
(Hadis Riwayat At Tirmidzi)

Dulu selalu sangat dengar, kata Ma "kita jangan kedekut dengan orang, sebab nanti Allah bagi lebih lagi untuk kita". Kecik kecik dulu selalu sangat tengok orang datang ketuk pintu rumah, dengan bawa surat apa entah minta derma, katanya untuk derma buat Masjid baru. Ma hulurkan duit, walau tak banyak yang penting ikhlas, niatkan kerana Allah. Mana la kita tahu kan derma dan sedekah itu apa ketika masih hingusan. Dapat gula-gula pun sayang nak kongsi walaupun dengan adik sendiri. Gila kedekut. Bukan kedekut cuma sayang, tak mahu habis, katanya mahu simpan.