Tuesday, November 30

Doa Minta Jodoh


Bertemu lagi dengan cik chenta ^_^

Kalau minggu lepas i cerita pasal ex dan kahwin. Kali ni i nak cerita pasal doa minta jodoh plak. Sesuai la untuk i yang masih belum bertemu jodoh ni. Heheheh. Jom sambung baca lagi!



Jangan Berani Bilang Cinta!

Jangan berani bilang cinta kerana Dia
jika takut ujianNya,
Jangan berani bilang cinta Dia
jika hati tidak benar meyakininya,
Jangan jadi hamba cinta
jika benar cinta padaNya,
Jangan menduakan hati
jika benar cinta untukNya...

Bisnes online jangan sampai amalkan riba!

Baru berkesempatan nak letak banner sendiri kat sini.Bagi sesiapa yang belum selesaikan assignment untuk bulan Nov, cepat-cepatlah setelkan.Dah nak masuk bulan Disember ni.Hehehe.Mau bicara apa ya kali ini?

Ah ha! Nak bercakap pasal perniagaan online.Sekarang ni nak beli baju senang.Tak perlu susahkan diri pergi ke mall.Just order online ja.Cuma aku kurang senang bila tengok baju yang tak seberapa dijual dengan harga hampir RM40! Padahal kalau beli kat kedai Siam, boleh dapat dengan harga serendah RM 15. Banyak sangat kot ambil untung.Itu tak termasuk harga postage lagi.

No wonder sampai boleh bawa keluar kereta sebijik.Aku ni tak pandai sangat bab berniaga ni tapi orang cakap kalau nak berniaga, patut ambil untung 4 5 ringgit ja.Ini kalau dah sampai berpuluh-puluh ringgit, dah macam riba dah.Ini apa yang aku dengar dari orang yang lebih berpengalaman la.Sampaikan ada yang nasihat si polan ni untuk bayar zakat sebab dia dah terlampau berkemampuan sangat dah.Tudiaa..Kepochi sudah hamba disini.

Ini untuk pengajaran untuk orang diluar sana.Kalau nak berniaga, jangan la terlalu nak fikir untung sangat.Fikir sama pasal bab halal ke haram duit tu.Kalau nak berniaga, biarlah ikhlas.Sekarang mungkin kita diatas.Untung banyak.Mana tahu satu hari nanti Tuhan nak tunjuk, kita jatuh bankrupt.Haa..Tak ke susah tu?

Renung-renungkan dan selamat beramal =)

Zikir Kalam Teragung





Kala sejuk menggigit tulang,
Kala gigil menguasai tubuh,
Kala hitam selubung alam,
Kala sunyi peneman,
Kala purnama punca penerang.


Hitam yang mendatang,
Terbakar dek kerna patah kata,

jangan campur aduk boleh tak?


Photobucket


jumpa lagi kita di 100penulis. 

harini nak cakap sikit pentingnya kita ni bersikap professional. macam mana tu. kat sini taknak berat2kan minda masing. cukup benda simple je. dalam kehidupan seharian ni, perlu berinteraksi dengan ramai manusia, dalam pelbagai situasi. maka kena la bijak menangani nya.

sebagai contoh. kita rasa tension, down disebabkan satu perkara. tapi disebabkan benda tersebut, tak pasal2 orang lain pun kena hamun sekali. sebab kita mencampur adukkan segalanya.paham tak ni? hehehe

Kisah Mayonis dan 2 cawan kopi.


Stress?
Sedih?
Rasa macam dunia ni tak adil?
Seperti hidup ni serba kekurangan?
Mari baca kisah mengenai mayonaise (mayonis)!



When things in your life seemalmost too much to handle,
When 24 Hours in a day is not enough,
Remember 





Kisah Mayonis dan 2 cawan kopi.

 Seorang professor masuk ke kelasnya seperti biasa. Di atas meja di hadapannya ada beberapa barang. Tanpa berkata apa-apa,dia mengambil sebuah balang mayonis yang sudah kosong.


20 TENTANG LELAKI YANG PERLU WANITA TAHU



Hye readers.........hai

masih ingat dengan n3 ini... 10 TENTANG WANITA YANG LELAKI PERLU TAHU


minggu ni...kita bercerita tentang Lelaki pula...