Thursday, November 18

Dunia Tari.


This is a story about me chasing a small dream of mine. Ini entri panjang, dan agak banyak juga gambar. Jika sudi bacalah dan lihatlah.. HEHEHE.



Riuh-rendah dan senyap-sunyi

Salam perkenalan dari Cik Dya.
Hari ni Cik Dya nak berkongsi pendapat tentang topik yang mudah aje.
Riuh-rendah dan senyap-sunyi.

Kenapa pulak topik ni boleh terkeluar dari benak kepala Cik Dya?
Sebab Cik Dya ni ada masalah pendengaran ke???
Bukan... bukan ...
Cik Dya suka suasana yang senyap dan tenang berbanding riuh-rendah.
Tapi kadang2 suka juga dengan keadaan yang bising tapi bising yang terkawal. 
Tiba-tiba Cik Dya terfikir...tak semua sunyi itu indah tak tak semua riuh tu rimas! Betul kan?

Jadi, apa kata kita tengok situasi apa yang sesuai dengan suasana sunyi dan riuh.
Korang memang dah biasa mengalami semua ni ... sama-sama kita komen nanti.Betol ke tidak Cik Dya tulis ni atau berbeza dengan situasi korang.

. Beras Pilihan Anda? .



Lelaki Ensem vs Tak Ensem vs Skema vs Lelaki Aww


     Bagi persepsi masyarakat,terutamanya wanita,segala tindak tanduk lelaki yang berwajah hensem,tak hensem serta skema walaupun sama,namun mereka ada pendapatnya yang berbeza..entri nie aku tulis berdasarkan pendapat umum wanita...so jangan caye 100% pulak..hehee..dan perhatian! entri nie bukan nak memperli fizikal lelaki pulak,sebab aku pun lelaki..sengaja tambah part lelaki skema dan lelaki 'aww'. Entri ini sudah ditulis di blog aku, disini

Kalau lelaki menjadi pendiam:
hensem- pergh...macho pulak mamat tue...cool je tengok...
tak hensem- ala,bajet je tue...perasan macho la tue.
skema- sudah dia skema,so memang la dia pendiam..ape laa...
aww- dia tengah moody....

"Papa, I have a boyfriend!"




Kalau dulu kita makan bersuap, sekarang kita dah boleh makan sendiri. Tanpa bantuan orang. Kita tunjuk pada semua yang kita ni seorang yang berdikari, yang kita tak perlukan bantuan orang. Kita boleh berdiri atas kaki sendiri. Tapi kita lupa kan, siapa yang ajar kita? Yang sentiasa sabar dengan kerenah kita. Saat kita memberontak, saat kita menangis. Mereka berdua cuba untuk tenangkan kita, gembirakan hati yang sedih. Aiskrim, gula-gula, permainan atau apa sahaja, mereka cari, mereka beli. 

Tapi bila semua dah besar panjang, kita lupa tanggungjawab kita. Kita lupa pesan mereka, "jaga maruah diri, jaga peribadi". Atau mungkin juga kita buat-buat tak faham, atau sebenarnya malas nak ambil kisah. Entah la, kita cakap, "ala, jiwa remaja, jiwa muda". 

Jamu Mata dengan Mutiara


Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam 1Malaya. Ehhhh…hari ni masih rayalah. Selamat Hari Raya Aidiladha.

Entri kali ini bukan tentang jalan-jalan lagi. dah penat melancong dan berjalan merata. kulit pun dah gelap gelita berjemur tengah panas bina istana pasir di Bagan Lalang. Sebelum kita berseronok tengok laut di PD, apa kata kita jamu mata dulu?

Orang kata wanita atau perempuan memang sinonim dengan perhiasan. Betul ke?

Betul tak betul pun, kalau dah tengok perhiasan yang comel dan cantik, hati akan tertawan jua.

Kalau ke Sabah, terutamanya Kota Kinabalu, memang tidak sah rasanya kalau tidak menjenguk seketika di Pasar Filipina. Pasar ini merupakan tempat menjual barangan kraftangan di Kota Kinabalu terutamanya mutiara. Sabah kan terkenal dengan mutiara. jadi, kat tempat inilah anda boleh tengok-tengok mutiara yang cantik. tengok sahaja ya…jagan naik geram dan beli pulak. lainlah kalau anda memang suka melaram sakan.

Sesekali ke Kota Kinabalu, apa salahnya kalau beli mutiara. Belilah broach ke, gelang ke, kalung ka yang diperbuat daripada mutiara. Bermacam jenis ada, bermacam fesyen juga. Kalau tak suka pakai sendiripun, apa salahnya belikan untuk mak, adik, kakak, kekasih hati…kekasih skandal ka hu hu hu …

Inilah tempatnya kalau nak borong mutiara;

Harganya juga macam-macam bergantung kepada kebijaksanaan anda tawar menawar. Biasanya, tawarlah harga satu pertiga. Kalau skil tawar menawar anda bagus, anda akan dapat.



Sebuah Penantian [Part 2]






Sambungan dari Sebuah Penantian [Part 1]


3 Hari selepas itu (Hari Rabu)



*Ringtone Silverchair - I Miss You"




1 New Message



"Sayang, jumpa boleh? Abang betul2 perlukan sayang ni"



Aku tenung jer skrin handphone aku. Tarik nafas panjang2 dan aku reply