Tuesday, November 16

Tangan aku, suka hati aku lah!








Assalamualaikum kepada para pembaca blog 100penulis.com sekalian. Apa khabar semua? Harapannya, semua sihat sejahtera hendaknya. Maklumlah, musim tengkujuh sekarang ni. Elakkan daripada perkara-perkara yang boleh mendatangkan mudarat. Tambahan pula, esok umat islam akan menyambut Hari Raya Aidiladha. Semoga tiada perkara yang tidak diingini berlaku.

Gema takbir yang mendayu-dayu di telinga membuat kita merasa sayu. Sayu dengan kebesaran yang dikurniakan oleh-Nya kepada kita yang kerdil. Sedar tak sedar, aldilfitri baru berlalu. Namun, kita masih lagi dikurniakan dengan aidiladha. Walaupun kadang-kadang (kebiasaannya selalu) kita lupa pada DIA Yang Esa. Namun, tidak pernah sekali DIA lupa untuk memberikan kepada kita bermacam anugerah. Jangankan kita mampu memberi balasan, kadang-kala

malu untuk jadi diri sebenar?


Photobucket


ada tak orang yang malu, segan untuk jadik diri yang sebenar? aku rasa aku tak keseorangan yang macam tu. kalau aku sorang je yang rasa sebegitu, mari gelak ramai-ramai. hahaha ok2 serius. seperti dalam post aku sebelum ni, aku rasa aku ni minat seni tapi tak pernah nak tonjolkan minat aku tu. kenapa agaknya ek?

pertamanya, mungkin faktor sekeliling. sebagai contoh, kau dikelilingi oleh orang yang cool, otai, yang kalau cakap main redah depan mata je. lepas tu kau ni minat seni. apa akan jadi? satu hari kau berjiwang-jiwang memang 100% kepastian yang kau akan kena 'tembak' lepas tu! haha. ya, aku memang la kena tembak selalu. tapi lepak ngan orang2 macam ni kadang2 buat hati kau makin keras. dan aku suka!


KORBAN - SEBELUM & SELEPAS




Pada petang ini...saya ingin mengajak pembaca semua melihat kebesaran Allah SWT..

masih ingat tentang Tragedi Tsunami yang melanda bumi Aceh, Malaysia dan lain-lain suatu ketika dulu..?

tagedi yang telah mengorbankan ratusan malah ribuan nyawa.


Mari kita lihat keadaan Bumi Aceh setelah dilanda Tsunami dan keadaan sekarang...



Salam Aidiladha

Salam 100 Penulis & Hello semua orang :)

Pertama sekali, Salam Aidiladha ikhlas dari Auckland, NZ.ramai kawan-kawan dah balik Msia sebab cuti lamaaaa sampai bulan 2.tapi sizuka stay sini sebab tahun depan dah back for good & nak rasa summer dekat sini.lagipun bulan 1 nanti pergi kerja dekat South Island, masa tu mungkin kena tarik diri sekejap dari 100penulis.hooooo~

tapi tak perlu sedih-sedih.jom baca cerita musim panas sizuka :)


Meminta maaf, memaafkan dan melupakan..


Last week title entry i Mudahnya Membenci Orang. Macam-macam komen yang i dapat. Thanks uols ^_^

Kali ni i buat plak meminta maaf dan memaafkan.. Tajuk simple tapi perkara tu adalah perkara yang sering terjadi dalam hidup kita. Tak kira la kita meminta maaf atau kita memaafkan orang. Kata maaf itu juga melambangkan penyesalan kita terhadap apa yang telah kita lakukan.

Jom sambung baca pendapat i...


Bila Hati Berkata

Salam dan Hai semua. Moga ceria selalu hendaknya. Saya baru di sini. Ini pun entri pertama. Banyak yang bermain di kepala dan berpusing diminda. Macam-macam nak post kat sini. Mungkin nanti!

Sekarang nak kenalkan sikit pasal saya. Yang mana lebih selesa? Aku atau saya? Ah! Mana-mana lah yer? Kadang-kadang mungkin akan guna saya. Kadang-kadang mungkin akan guna Aku. Boleh?