Tuesday, December 21

Senggal



setelah bercuti agak lama (lama sanggat la konon) hehe
jadik idea pun makin 0 so nak sharing apa yg ada la..silakan..
maaf yer artikel repost yg dah tau tu baca lagi la lalala~

Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.

Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS :Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.

Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami. (Dipanggillah 2 orang tukang untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi) Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS!

HAHAHAHA!!!!!!

p/s : idea xada ni help help

12 comments:

nn said...

haha. gitu lah kan orang Malaysia. propa.


Latest entry: muzik latar: don't let me get me - PINK

Ahmad Tajuddin Abdullah said...

terbaik lah Malaysia!!

hehe...

syaftome said...

hahaha...
malaysia truly asia...

chenta said...

terkedu jap baca..pastu gelak tak hingat!hahahhahaha

KeCiK said...

Spot on!

Patut Dato' tu menjeling sambil buat penumbuk ke udara.

Kuikuikui...

:)

kusut said...

malaysia FTW

Engku nor Hamidah Ear said...

hahah.. adus.. ingt kan dia nak ckp jupa beras..
terbaekk

humbleyat said...

wah..pandai betul coverline hehe

Aida Ismail said...

malaysia malaysia. hehe

ztie said...

tahniah malaysia! Anda buat saya tersengih ketawa sorang2 tengah2 malam ni. Haha

shandye. said...

malaysians memang nombor wahid dalam bab2 kelakar ni.

sekian.

Fina Sophie said...

please dong XD