Friday, November 5

Sarung Kaki Kamu Atau Dia?



"Kadang-kadang sarung kaki akan kehilangan satu.
Dah pasti pun yang ia ada di tempat tertentu di dalam rumah tetapi asyik tidak dapat dicarikan sahaja.
Satu sarung kaki sahaja memang tidak dapat dipakai ; tetapi ditinggalkan juga kerana terlupa untuk membuangkannya.
Pada suatu hari yang tidak disangka, boleh pula sarung kaki yang hilang didapati semula di tempat yang telah dilupai.
Keadaan ini jauh lebih menggembirakan daripada masa sarung kaki tersebut dibelikan.
Kerana kegembiraan yang sementara itu, manusia selalunya tidak akan membuangkan satu sarung kaki yang tidak berguna itu.."


Aku sangat suka pada sarung kaki.
Adakah sarung kaki boleh diibaratkan seperti manusia itu sendiri?
Sarung kaki membawa kegembiraan pada aku.
Perlakuan yang kita lakukan terhadap sarung kaki.
Adilkah kita?



P/S : Sarung kaki aku warna hitam. Anda pula?

10 comments:

maharam said...

Salam,
Dah lama tak pakai sarung kaki...

KeCiK said...

Sarung kaki ni stokin kan? Ke bukan? Ke stokin tu sarung kaki? Ah sudah, gua confuse.

Sarung kaki gua kaler hitam jugak.

humbleyat said...

salam,
tapi stokin hitam & coklat
bukan sarung kaki..

stokin nak tidor pun ader..untuk elak angin di badan :) jaga kesihatan kononnya haha

Fina Sophie said...

err.. jarang pakai sarung kaki kecuali time hiking. dulu la. its been monthsss..

kusut said...

persoalan yg menarik dr kecik.
sarung kaki ni 'stockings' ke 'leggings' ye?

nur.sa said...

sarung kaki ni bukan yg nipis sket tu ke. kalau stoking tu yg tebal sikit dan kaler banyak2 dan siap ada corakkan. saya ada sarung kaki, kaler coklat ikut warna kulit. :)

r.k said...

sarung kaki ni yang kita pakai buat menyarung kaki kan , macam kasut ?



lulz .

anyss said...

Salam,
Sarung kaki dah jadi bunga...ramai orang dah tak pakai. Payah nak tayang inai hu h uhu

anyss said...

Salam,
Sarung kaki dah jadi bunga...ramai orang dah tak pakai. Payah nak tayang inai hu h uhu

CikGadis said...

sarung kaki saya kaler kuning, ada bintik2 dan mata berbulu. 9spongebob okeh!)