Monday, November 1

; rambut pon ada buah.

assalamualaikum readers.

seringkali kita dengar rungutan kaum wanita akan rambut yang berbuah.
tambah-tambah bila wanita itu bertudung.
lagi laa mudah rambut anda berbuah.

sebab nak pergi kelas pagi-pagi rambut tak sempat kering dah pakai tudung.
nak-nak yang jenis tak boleh kalau tak basahkan rambut waktu pagi,
lagi laa mudah rambut dijangkiti virus buah ini. heh.

kadang-kadang rasa geram pon ada bilamana kena memotong rambut yang panjang mengurai gara-gara kerana rambut berbuah kan?

baru je berangan nak simpan rambut panjang tapi buah jadi halangan.

petua nak hilangkan buah ni macam mana ye?

mak nenek kata; tumbuk inai dan lumurkan pada rambut.
lepas tu buah akan hilang. betul ke?

so. boleh berkongsi tak macam mana nak hilangkan buah pada rambut?

11 comments:

Amni said...

basuh guna air santan kelapa... betul3 mujarab... tak de dah rambut berbuah.. heee

nur.sa said...

leh petik lepas tu jual buah tu kat pasar. hehheee. kawan sy cakap macam tu bila saya bercakap psl rambut berbuah ni. siap leh dapat hasil,dia cakap. :P

basuh guna santan macam cara nak hilangkan kelemumur jgak kan.

Raja Fiqri Fauwaz said...

buah rambut ni mcamane? Membe sye laki pun kena jgk rmbt bebuah ni.. Dia potong botak terus..

Azza Zahra said...

Tade lak apaapa petua nak
ilangkan buah kat rambut.

Cuma cara nak cegah rambut
dari berbuah, pkai shower cap
pagi2 utk elak rambut basah, hee;)

r.k said...

jangan taruk baja masa siram rambut . biar dia besar dengan daun je , buah tak keluar .

nak rare , boleh sembur racun ..

LOL . :) jkjk

chenta said...

i failed bab2 petua ni..hehehe

Fina Sophie said...

among my biggest hair prob la.. benci gila. serius mcm nak try semua petua yg korang bagi ni T_T

santan kelapa dalam pek, bleh tak?

Tupai Karan said...

sy plak dah xamek peduli bab rambut ni.. asalkan bercuci sudah.. keke.. tp tulah, keringkan dulu rambut br ikat/tudungkan.. kalau rasa kalut sblm pi kelas tu, nampaknya kena la bangun awal kan :)

Latest entry : What's the point of updating your blog if you're just copy pastaing?

afifaa. said...

to amni; yea erh? kesian santan. hee. tak boleh masak gulai.

to nur.sa; ha'ah. selalu je kawan cakap boleh petik. ngehhe. macam2 buah ada :)

to r.fiqri; laaa. laki pn ada buah rambut ke?

to azza zahra; heee. kalau tak basahkan rambut pening pulak. hadoii.

to rk; ni baja bukan sebarang baja. baja menjadi ni sampai berbuah lebat. racun2 tak main. hikkk.

to chenta; saya pn fail. hee.

to fina; tu laa pasal. jeles dengan orang yang rambut tak berbuah. sampaikan kena korban rambut panjang2, dipotong. santan dalam pek? macam tak ori aje. hee.

to tupai karan; hee. bangun selalu je lewat, lepas mandi terus pakai tudung, ni laa akibatnya. hee.

Pert Doherty said...

Gua fail betol la bab petua-petua ni.. tapi kalau bab pemuda gua ada reti sikit..
haha
tips nak hilangkan rambut berbuah ni, potong je.. haha

tpi skali tengok entri ni ada rasa macam nak makan rambutan la.. hahaha


Antara sahabat, sijil dan senapang Thompson

Karimah Zulkafali said...

Saya kongsi entry saya ;)

http://theonlygirl98.blogspot.com/2014/05/tips-perempuan-berhijab-cara.html