Monday, November 8

pencuri kucing dijumpai

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"mana kucing aku?" teriak Tok Tik. 
terlihat kesan-kesan basah dipinggir anak matanya.
Tok Tik jiran yang paling dekat dan paling rapat dengan keluarga kami.
"sabarlah nek, kejap lagi baliklah kucing tu" 
mak cuba menenangkan Tok Tik yang dari tadi histeria mencari kucingnya ke sana ke mari.
masuk kali ini sudah 4 kali Tok Tik kehilangan kucingnya.
cuma kali kedua kucing Tok dijumpai mati dilanggar lari.


http://www.youthink.com/quiz_images/quiz1055outcome2.jpg
ini bukan Si Hitam

"aku dah anggap Hitam macam anak aku" teriak Tok Tik.
memang pun. 
anak-anak Tok Tik semua berjauhan darinya. 
cuma kucing-kucingnya sahaja menjadi peneman tatkala Tok Tik kesunyian.
dahulu ada ikan kaloi
tapi entah kenapa mati kerana akuarium pecah
dan ikannya diberikan kepada kami untuk dijadikan santapan tengah hari
"kalau macam tu Tok ambillah anak kucing kami. ganti Hitam" aku memujuk
"kau ingat Hitam boleh diganti?"
namun selepas dipujuk barulah Tok Tik terima
...
"kucing aku! kucing aku!"
Tok Tik teriak
lah, takkan baru 3 hari kucing hilang lagi?
aku dan mak berkejar ke rumah Tok Tik
"Milah ko tengok ni. rupanya benda nilah yang curik kucing aku dari dulu"
jerit Tok Tik
bila kami tengok
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 la..........

rupa-rupanya kau yang bawak lari

siut je kau
buat apa?
kawen lari?
hahah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

10 comments:

hentakbelipat said...

uish..serius ke ape tuh...memang rare racoon boleh dukung camtu..

Q said...

ok gua tipu.
fiksyen.
tapi 90% kisah benar.
hahaha...

Fina Sophie said...

oh comelllllll comel comel comel <3

Q said...

@fina - terima kasih...(perasan ^.^)

anyss said...

Salam,
aku cabut lari kalau nampak ada kucing buat macam tu hu huhu

Azza Zahra said...

Comel gler ok,
klau cemitu. (:

kusut said...

ape agaknye rakun tu nk buat kat kucing2 yg dia culik tu ye

Fynn said...

penculik tuh sangat comel!
nak lah nak!hahah

humbleyat said...

alala..comeynya rakun tu dukung si kucing..sweet sesagt:)

maharam said...

Salam,
curilah benda lain...


Risisita III