Thursday, November 18

Lelaki Ensem vs Tak Ensem vs Skema vs Lelaki Aww


     Bagi persepsi masyarakat,terutamanya wanita,segala tindak tanduk lelaki yang berwajah hensem,tak hensem serta skema walaupun sama,namun mereka ada pendapatnya yang berbeza..entri nie aku tulis berdasarkan pendapat umum wanita...so jangan caye 100% pulak..hehee..dan perhatian! entri nie bukan nak memperli fizikal lelaki pulak,sebab aku pun lelaki..sengaja tambah part lelaki skema dan lelaki 'aww'. Entri ini sudah ditulis di blog aku, disini

Kalau lelaki menjadi pendiam:
hensem- pergh...macho pulak mamat tue...cool je tengok...
tak hensem- ala,bajet je tue...perasan macho la tue.
skema- sudah dia skema,so memang la dia pendiam..ape laa...
aww- dia tengah moody....

Kalau lelaki buat jahat:
hensem- nobody perfect..
tak hensem- memang padan la dengan muka dia,muka macam pintu tembok je..
skema- aik..mustahil..takkan mamat tu buat jahat! mustahil..korang salah tengok kot?
aww- erk..jahat apa yang dibuatnyer tue :P

Kalau lelaki tolong perempuan kena ganggu:
hensem- Pergh....macam hero filem hindustan plak...cair aku dibuatnyer..aww :P
tak hensem- Alah, poyo je tue,mesti dah berpakat-pakat dengan kawan dah...
skema- Eh,mampu ke dia nak tolong perempuan? kut2 belum nak tolong dah pengsan kena belasah.
aww- cuma mampu ucap 'tolong...tolong.....ada orang kena kacau...aww...'

Kalau dapat gadis jelita dan cantik:
hensem- Erm..bagai pinang dibelah dua!
tak hensem- erk,mesti dia guna bomoh nie,macam mana dia boleh tackle gadis cun melecun tue..
skema- Ala,mesti perempuan tue terpikat dengan kepandaiannya..
aww- cuma kawan,bukan girlfriend :P

Kalau ditinggalkan awek:
hensem- saya kan ada!
tak hensem- kesian,mesti ada someone untuk awak nanti..
skema- memang patut pun,muka macam tue nak ade awek? sorry lahh..mesti awek cepat bosan..
aww- biar jelah,nanti dia pandai2 la cari yang baru... (awek? bukan kot~)

Kalau lelaki bersedih:
hensem- let me be your shoulder to cry on.
tak hensem- buruk betul muka dia bila menangis...eiii...
skema- ape daa...laki ke perempuan nie???? isk3
aww- dah..dah..jangan menangis lagi...semalam menangis..hari ni menangis..ape cer??
Awak tetap macho walaupun kau sedang bersedih.....
Eii..tolonglah....buruk la muka ko time menangis..please lah....macam budak tadika!

Kalau lelaki ketawa:
hensem- alahai,cutenyer dia bila dia ketawa...
tak hensem- macam kerang busuk! eiii
skema- plz la...macam Mr Bean!
aww- eww...gedik siot...menyampahh

pst- Entri nie just pendapat,bukannyer 100% betul pun..sekadar melepaskan tensen belajar..aku xhensem pun....so,kita janganlah beza-bezakan lelaki berdasarkan wajah mereka..tak baik..orang yang tak hensem dan skema ada yang bagus dibuat suami, jangan terase okay :)

BUKAN NAK PERLI..BUKAN NAK EJEK...JUST NAK ENJOY

8 comments:

fariehan ibrahim said...

hahaa,
cian kt laki yg aww tuh,
mmg da aggp dye cm pmpn tros,
xpe2, laki aww nie bes kalu wat kwn, hueh3x
laki ensem kalu otak xde, xguna jgak kn, :PP

puteri_kebayan said...

selalunya, lelaki aww jadi mangsa buli lelaki normal;)

Fina Sophie said...

perangai tak pyh nak terlalu annoying, dah cukup wat kawan :P

anyss said...

Salam,

Pompuan pun suka buli lelaki awwww hu hu hu

Berapa Panjang Nak Tulis Entri?

Fynn said...

aku pernah bace ni weh,tapi versi perempuan.
hahha.....kelakar kot,
tp ni lah stereotype namenye!haha

cKyN WaN said...

ade ke org berfikiran cmni ek?
i mean kalo die hensem pandangan lain sket, kalo skema cmtu, kalo auww lak cmni.

kalo hensem pastu jahat pon xkemana hensem nya tu.

haha

xgitu ke?

humbleyat said...

haha..dont't judge by his look:)
tetapi pandanglah hati yang "hensem" dan (baik budinya)...:P

Jom ke sini;)
Mana Clipper Spekku?

Miss Kira said...

hahaha.. cian lelaki awwww.. cian awak ya..
agagaga

Ayu