Tuesday, November 16

KORBAN - SEBELUM & SELEPAS




Pada petang ini...saya ingin mengajak pembaca semua melihat kebesaran Allah SWT..

masih ingat tentang Tragedi Tsunami yang melanda bumi Aceh, Malaysia dan lain-lain suatu ketika dulu..?

tagedi yang telah mengorbankan ratusan malah ribuan nyawa.


Mari kita lihat keadaan Bumi Aceh setelah dilanda Tsunami dan keadaan sekarang...






jika dahulu..sungai ini dipenuhi dengan mayat...tapi kini keadaan menjadi normal semula..














walau apa pun yang berlaku...hidup perlu diteruskan....betul tak...?

Allah Huakbar...Allah Huakbar....dengan kekuasaannya...hanya sekelip mata semuanya musnah...

semoga menjadi iktibar kepada semua....

dikesempatan ini....ingin saya mengucapkan kepada semua pembaca...

Selamat Hari Raya Aidiladha


special thanks to : KAU ILHAMKU

p/s : dah habis baca....jemput lah ke APA KATA HATI pula.

8 comments:

iEra naDiRa said...

selamat aidil adha. :')

Membebel dan.. Esok Hari Apa?

nas said...

nice entri nie..
syukur la walaupun mereka teruk kene hentam dgn tsunami..lastly dapat membangunkan negara dgn baik dan cantik semula


Syukur..semakin ramai artis yg memakai tudung

Apis said...

ade hikmah di sebalik kejadian tuh. same2 kite renungkan.. slamat hari raye! ^^

Hari Raya Aidiladha Yang Sedih

Fina Sophie said...

wow.. sapekah photographer. oh lovely0smile.com ye. hehe. pndai dia set angle tu bagi betul2 sama dgn take yang sebelum ni. nice :)

patut tajuk tu letak 'tsunami banda acheh - sebelum dan selepas'. hiks. :P

anyss said...

Salam,
Saya pernah ke Aceh 2 kali...hakikatnya, mereka lebih m embangun dan maju selepas tsunami.


Berapa Panjang Nak Tulis Entri?

Fynn said...

Salam aidiladha ;)
Sedikit peringatan di situ,
klu Tuhan nak,sekaligus semua boleh hancur~~~
oh tsunamiii

humbleyat said...

subhanallah...ctik2 semuanyer...

kena ada semangat yang kuat untuk bangunkan semula, bukan suatu perkara yg senang kan?

Mana Dia Clipper Spekku?

Miss Kira said...

subhanallah..semuanya cantik sensangat..
;)