Friday, November 5

ketahuilah wanita, lelaki teransang 30kali sehari.

Assalamualaikum n salam hri jumaat rakan - rakang bloggers sume,

kali ini entry islamik, tuk kesedaran umum n diri sendiri. insyaAllah. ^^


Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat.

Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.

Kenapa wanita tu senang menjadi fitnah? hum..memang itulah hakikatnye.. kerana wahai wanita, Allah telah jadikan anda makhluk paling cantik dipandang mata, andalah sebaik-baik perhiasan yang mampu menarik pandangan setiap mata di sekitarmu..


01.Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

02.Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

03.Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?

04.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

05.Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!

06.Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

07.Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

08.Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.

Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.

Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.

Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.

Pandai-pandailah nanti menjawab dan berdalih di hadapan Allah.. Tak takut ke?

Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah, tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.


p/s; kena tilik diri sndiri dulu, sblm nk slhkn org lain. tepuk dada, tanya iman. :)

16 comments:

azzey said...

soal aurat ni x boleh dipermain2kan kannnn.....

slm ziarah & slm kenal.....

Amni said...

yaaa.... sangat setuju! hubby saya pon cakap benda yang sama.. huhu... seksi tu bonus untuk laki buat jahat.. lalala...

ztie said...

pendek kata lelaki mudah tergoda dengan apa2 yang perempuan buat secara sengaja atau tidak. Noted.

akan d amik jadi iktibar. terima kasih :)

MuJE said...

hihihi....aku suka tajuk post ni

nas said...

setuju!!! taw xper...lelaki boleh terangsang 30x.... kerna mereka dikurniakan nafsu yang 1 akal yang 9..tp nafsu dia mmg banyak walaupun nisbah 1...



latest entri:

salahkah aku berkahwin dengan wanita berusia???

kusut said...

catit.. catit
bagus ni utk guna bile mat salleh tanye soklan 'kenape kene pakai tudung?'

Cik Diana said...

erm.. infO brguna..
bt renungan diri sendiri jgk.. ;)
smOga hari esOk lbh baik dr hari nie..

Cik Diana said...

prkOngsian yg berguna...
smOga esOk lbh baik dr hari nie..;)

fariehan ibrahim said...

jd para wanita,
kaishani lh para lelaki, :PP
* reminder tuk diri sndiri jgak. :)

hahaa,
asl lak suke tjuk dia muje?
hmm,

KeCiK said...

So guys yang kat luar sana tu berpada-pada lah. 30 kali beb, bukan 3 kali. Takkan nak mandi wajib sehari sekali. Sakit weh.

Astaghfirullah, apa gua merepek nih.

*dekli* said...

mntk izin....share kt fb ye....:)

izfanora said...

jd peringatan dan panduan.. juga pedoman..

maharam said...

salam,
Entri yang sangat baik. Perkongsian maklumat agar sentiasa beringat. Usah jadikan tudung itu satu fesyen dan trend

nur.sa said...

bila baca tajuk. huhu. seram.

rupa2nya tajuk tu bersebab. dan puncanya, wanita. ohmaigod.

anyss said...

Salam,
Jaga diri hiasi pribadi...tudung bukannya fesyen. Tak payahlah pakai tudung yang ada jambul2 tu...

CikGadis said...

trima kaseh kerana mngingatkan