Thursday, November 4

Cuci Mata dengan Ombak Cun!


 Walaupun saya punya banner di atas nampak sedikit 'jiwang', tetapi apa yang hendak saya paparkan di sini langsung tidak ada kena mengena dengan 'jiwang2' itu. 

Asyik sangat dengan hal duniawi, sampai kita terlupa untuk mencuri walaupun sedikit masa untuk menenangkan fikiran dengan melihat ciptaan Illahi.

Walaupun ia sekadar gambar, tetapi saya harap kalian terhibur. Di bawah ini 10 jenis gelombang ombak yang unik.

1. Coast of Saudi Arabia (Red Sea)


2. Maldives (Indian Sea)


Habis?!! Ada lagi. Sila tekan read more~
3. Portugal (Atlantic Sea)


4. Hawaii (Pacific Sea)


5. Italy (Mediterranean Sea)


6. Rhodes, Greece (Mediterranean Sea)


7. Bora Bora (Pacific Sea)


8. Dominican Republic (Atlantic Sea)


9. Acapulco, Mexico (Pacific Sea)


10. Vancouver, Canada (Pacific Sea)


Subhanallah.. walaupun kita nampak ombak ni semua satu fesyen saja, tapi rupa-rupanya ombak juga ada keunikannya tersendiri. 

Semoga dengan gambar ini dapat mendekatkan diri kita dengan Pencipta kita. Amin..

23 comments:

Sofia Karim said...

Subhanallah.. Cantik ciptaan Allah..
Hebat nye jurugambar ni...Mesti berhempas pulas nk dapat angle yg cantek mcmni kn..

nas said...

nice!!! subhanallah...mmg cantik dan indah la.....tapi xdapat plak merasai kenikmatan ciptaan Tuhan sebab susah kot bila dok kat kawasan tue :P

ztie said...

cantik. mesti lama photographer tu nak dapat shot baik punya. Ciptaan Tuhan memang semua indah. Seburuk2 ciptaan pun, mesti ada baik nya

KeCiK said...

jaw-dropping-awesome pics.

Cuba try datang stadium. Ramai-ramai buat mexican wave. Owning gila.

iNsyiRaH LuQyaNa said...

cantik tapi.. menakutkan.

tak dapat bayangkan kalau lemas dalam ombak tu. astaqfirullah.. -.-

Fina Sophie said...

oh.my.

okey speechless! @_@

Fina Sophie said...

okey baiklah dah normal balik. haha.

fotografer terbaikla. pencinta alam semulajadi. amazed!

kusut said...

memang cantik! especially yg maldives ngan vancouver. +fav!

Amni said...

Cantik! Cantik! Cantik! Semua cantik! suka bangat!

dya adriza said...

Sofia Karim:

Subhanallah. Tau x pe. Mula2 tengok pic ni, saya tertegun. Sangat kreatif dan fleksibel si photographer ini!

dya adriza said...

nas:

Ciptaan Allah itu di mana2. Bukan hanya sekadar ombak saja. Tumbuh2an pun ciptaan Allah juga ^^ walau kat bandar yang sangat berbeza dari suasana hutan dan pantai, tapi tetap ada ciptaan Allah yang boleh kita renung.

dya adriza said...

ztie:

Saya pun terfikir macam tu. Saya dapat rasakan, sang photographer ini seorang traveller dan pencinta seni alam. Mungkin ini lebih mendekatkan diri dia dengan Allah.

dya adriza said...

kecik:

hehe itu salah satu seni kreatif. Tapi, tetap tak boleh lawan wave sebenar kan ^^

dya adriza said...

insyirah luqyana:

Subhanallah. Kita pandang dari sudut positif. Kalau pikir dari sudut negatif, susahlah nak meningkatkan ketaqwaan kita pada Ilahi sebab kita nampak negatif saja. Cuba hayati ombak itu ^^ cantik kan. Dan bayangkan insyirah tengah main ski lagi seronok! Tenang je..

dya adriza said...

fina sophie:

Wow lamanya awak tertegun haha ^^ ok saya sangat setuju dengan pendapat itu. Seorang traveler and nature lover! Sangat cantik hasil kerjanya.

dya adriza said...

kusut:

Semua cantik. Tapi saya suka red sea sebab nampak merah ^^

dya adriza said...

Amni:

Hehe tau x pe. Moga gambar2 ini mendekatkan diri kita dengan Allah. Amin~

*cimOt* said...

Subhanallah memang chantek sungguh!!
orang yg snap pic ni pon hebat..i like any about photo..for me a photo gives thousands thoughts..

izfanora said...

subhanallah..

Allah Maha Besar..
ciptaan-Nya sangat cantik..

jurugambar nie mesti bertuah.. dikurniakan kebolehan yang tak ramai ada..

maharam said...

Salam,
Kita juga bertuah...dapat juga tengok jenis2 ombak yang cantik itu. Nasib baik ada teknologi yang canggih manggih begini...kalau tak, sampai bila2 pun tak tahu kan

lavea said...

Subhanallah!cantik!

nur.sa said...

teringat satu iklan dulu yang dok sebut, ombak jahat..

tp yg ini, ombak tak jahat, tapi cantik bangat..

anyss said...

Salam,
Ohhhhhhh sangat cantik dan indah. Kalau saya dok situpun belum tentu dapat gambar cantik2 macam ni...kena ada nilai seni jugak nak amik gambar ;)