Friday, November 12

Alahai... Dia Bogel


Aku duduk dengan kawan aku.
Layan lagu dan buku.

Cuaca sangat panas.
Peluh mencurah-curah.

Aku keluarkan botol minuman.
Aku minum.
Kawan aku minta sedikit.

Aku : Minumlah.
Dia : Terima kasih.

Aku pegang botol lepas dia minum.
Pusing-pusing botol sambil baca buku.

Dia : Kesian dia bogel.
Aku : Siapa? (sambil pusing kiri kanan)
Dia : Tu (sambil jari dia tunjuk botol aku)
Aku : Alahai...botol aku ke?

Aku leka.
Aku pusing botol tu sambil koyakkan plastiknya.
Alahai.
Aku dah bogelkan dia.

8 comments:

nur.sa said...
This comment has been removed by the author.
Chip said...

Kesian dia...sambil leka kau buat camtu eh? Kalau tak leka macam mana pulak?

anyss said...

Salam,
Errrr...belum cukup umur nak baca entri ni...

Mewayang di Estet Sempena Deepavali

maharam said...

Salam,
Penulisan yang santai...namun, ada waktunya bukan semua perkataan sesuai dijadikan tajuk kecuali untuk menarik trafik.

Namun, bukan semua orang akan serbu dan baca berdasarkan tajuk yang bersifat 18sx


Risisita III

KeCiK said...

Snap. Gua suka. Tak buang masa. Original. Santai. Tak hipokrit.

Tak payah read more pon takpe.

:)

hentakbelipat said...

kau nih zara...susu botol pun nk bodel2

CikGadis said...

buatkan baju utk botol tue balik hehe

Miss Kira said...

cpt jahit bju tok botol tu.. ;P