Friday, October 8

Tahukah atau Tak Tahukah?

Tahukah engkau semua ...
bahawa CikGadis sangat comel?
hehe. tak-tak. 



1- Wanita lebih kerap senyum dari lelaki : Okey. Terbukti wanita murah dengan senyuman, dan terbukti mengapa wanita ramaaaaaai yang awet muda. (jangan marah yer lelaki-lelaki sayang)

2- Wanita mengambil masa hampir 3 kali ganda dari lelaki apabila menggunakan tandas : Biasa larh kan. Wanita nie cermat dan teliti, sopan santun siap engkau boleh buat bakal isteri. Sampai masuk tandas pun masih praktikkan sikap lemah lembut. Tue pasal larh lama sikit dari lelaki kan. Kan wanita kan? Ngee.

3- Tiger Woods telah diperkenalkan dengan golf pada usia 9 bulan oleh bapanya : Patot larh beliau sangat genius bermain golf. Kenapa larh ibu bapa saya tidak perkenalkan saya kepada ferrari ketika berumur 9 bulan. Kalau tak, sudah lama nama saya setaraf micheal schumacher. Harharhar. Onar!

4- Kura-kura boleh bernafas menerusi bontotnya : Tolong percaya okeh. Kura-kura bernafas melalui bontot. Tapi, aku kurang pasti pulak macam mana kura-kura kentot kalau beliau bernafas melalui bontot. Hurm.

5- Mencium bau pisang atau epal hijau membantu mengurangkan berat badan. Cepat-cepat, dapatkan pisang dan epal hijau. Besok-besok, konpem turun 5 kg. Erk. Takda lar konpem sangat sebab saya bukan tuhan.

Ngeh. 
Akhirnya, tertaip jugak entri ini.
Penat mengerudi otak, melombong idea.
Terima kaseh Allah, kerana idea spontan ini.

"Jika tidak mampu menjadi lilin yang menerangi malam, cukuplah dengan menjadi kunang-kunang yang menemani malam."

17 comments:

Mummy Nana said...

Akak xsuka makan pisang.. tapi kalau cium pisang boleh kurus emmmm.. kena buat hari hari nie...

Aida Ismail said...

info no 5 memang sangat cun!!! hehehe

.s.o.f.i.a. said...

suka bab epal ngan pisang tu!!! senang giler!!!

MuJE said...

uish, takleh jadi cium jer... benda dah ade depan mata, makan terus la jawabnya! hehe...

CikGadis said...

mummy nana :
cium kak. jgn xcium. bwk msuk tido skali hehehe

aida ismail :
owh yeah? cun mcm kamu =)

sofia :
kamu ska? saya pn suka!!

muje :
haha. kamu mmg gelojoh. err, bkn-bkn. kamu cuma xmahu tolak rezeki dpn mata =P

ASaDa RyutaRo said...

saya dikenalkan kepada mak saya sejak lahir lagi! =P

saya tidak mampu menjadi lilin yang menerangi malam, tetapi saya mampu tekan suiz hidupkan lampu bilik!

kusut said...

kalau epal ngan pisang leh tolong weightloss, buah ape lk bleh tolong kasik badan tough?

adekah mempelam bleh tebalkan pectoralus major?
adekah petai (technically bukan fruit) bleh naikkan six pack?

CikGadis said...

asada :
yaaa! sy jga dikenalkan kpd mak sy sjak lahir ;) jgak kpd ayah.

kusut :
knapa mempelam ngn petai jd plihan? knapa bkn straberi ker. durian ker?? knapa? knapa?

cIk JanNah said...

info no 5 leh buat kuwus? seyesly?
haha sekarang jugak saya pergi cium.
tapi lau dah cium kene makan. so jadi tak diet?

haha

fndrocka said...

Ah..semua aku tak tahu..tp skrg dah tahu.

nur.sa said...

dan orang pernah dengar kata, kalau makan epal hijau, itu juga salah satu cara turunkan berat badan. haha.

saya mmg suka epal hijau!

Encik MT said...

yaaa! mari bau epal dan pisang! haha!

Fina Sophie said...

cium je? takyah mkn ek.. (- -") tp sy mls sikit makan buah. kalau mkn mesti nak letak mayonis baru berselera. waduh (- -")

cik ain said...

haa! sekarang ain dh tahu!

kalau makan pisang setandan pun rela, xpyh kurus pun xpe, sbb ain mmg suke makan pisang. haha!

koshary said...

okey pergi beli pisang and epal hijau sekarang jugak!

syer. said...

suka info no5..tapi kalo betol la cium bau pisang+epal bole wat kurus..lepas ni nak beli stok pisang ngan epal je la..tak payah makan..wat cium bau je..sampai la busuk buah tu..heee :)

cik ain said...

syer, haha! kalau buah tu busuk, dah xde khasiat nk bau kasi kurus :p ngee