Monday, September 13

Mercun di BSB...

Salam Syawal, bertemu hari ini...semoga Aidilfitri masih lagi meriah buat kawan kawan. ingin aku berkongsi perkara menarik di BSB...mercun...!



jika di tempat kita mercun dan permainannya di larang sama sekali, namun keadaan berbeza di BSB. hampir ke semua pusat perniagaan yang dikunjungi menjual mercun bukan sekadar mercun hari raya malah mercun merdeka yang berbunga bunga tu pun ada...


pun demikian, menariknya daripada sumber kenalan di sini, tiada satu pun kes kemalangan mahupun kecelakaan akibat mercun di BSB. biarpun kenyataan daripada pihak berkuasa tempatan mercun hanya boleh dimainkan di kawasan kediaman peribadi...




apapun tepuk dada tanya selera... ikut undang undang larangan mercun di tempat kita insyaAllah hidup sempurna..mau main juga.. datang BSB kita main mercun sama sama..




Selamat Hari Raya Aidilfitri mulia..maaf dipinta sekira tersilap kata terkasar bahasa. jumpa lagi.. :)

17 comments:

kata kila said...

banyaknyeee.seronok kalau dapat sikit ekekeke

kompas said...

hi kila.. mau main mercun meh le ke Bandar Seri Begawan. :)

KeCiK said...

I just wanna say "Pergggggghhhhhhhh !!!!!!"

I just burnt my rm50 for this thing. Main satu malam je habis. Nak nanges pon ada tp serius, PUAS. Haha.

p/s: Bos, beli online boleh?

sYazY_dZaiMa said...

@kompas, org brunei ka? wow, inda sangka ku ih ada jua urg brunei di sini aa, hehe. salam2. anyway, aku ani org kch tp pandai jua ku berkurapak brunei. karang bulih la ku blajar lg. nice to meet u!

mau minta mercun!! :))

Q said...

baru lepas main mercun jugak. besar punya!! hahaha

R.K said...

mercun was my past .. tapi tengok orang main is me nowadays .

apa rahsia orang sana main mercun tak injured ?

safizan said...

Org sana main mercun tak ubahsuai... budak-budak kat tempat kita modify gila-gila tu yang jadi kes putus jari, hilang jari

Clarky Afif said...

ah rindulah BSB!

mercun! makes me drool....

ASaDa RyutaRo said...

best sbnrnya main mercun ni. tapi ada budak2 ni main, buat mercun yg entah apa2. tu yg buat org lain jd bahaya.. tak kena dekat diri, kena kat orang lain..

apa pun.. hati2 main mercun.. putus jari, sendiri susah.. hihi..

Sumandak Kinabalu said...

ada siapa2 tahu mcm mana nak main mercun secara virtual??? hehehe...

nur.sa said...

banyakkknyaa mercun..

suka tengok orang main, tapi saya sangat takut mercun. dengar sambil tutup telinga pun jadik la. hehe.

kusut said...

fuh.. tahun depan kite ramai2 pegi brunei main mercun mau?

Malek Ku said...

xhabes2 lagik dgn merun...huhuh

Malek Ku said...
This comment has been removed by the author.
kompas said...

hi semua.. mari la BSB kalau mau main mercun. di sini mercun dibenarkan namun harus bermain ikut peraturan..hehehe :)
p/s nda dapat aku balas satu persatu kerna lappy problem...terima kasih

kompas said...

@Kecik...nda boleh bah online.. kantoi di Msia nanti..hehe

kompas said...

hi nizam, selamat hari raya aidilfitri...