Friday, September 24

berlalulah sudah ramadhan,

assalamualaikum rakang - rakang,
salam hari jumaat n salam 1Malaysia,
ermm, da tiba giliran hamba ye hri nie, so, korang nk bce pe? post hamba ke?
hamba xnk tulis apa2 boleh? err, nie kn da tulis, huhuu
ouh3, mggu nie sesi pembelajaran tlh b'mula, tp klas hamba juz ad 2jam pertama pd hri ahd,
lpas tu, xde trus, thanks kpd tnaga pengajar sbb bgi hamba kesemptn tuk smbg cuti,
(^____^)
mggu nie mmg lar leh smbg cti, tp jgn lupa mmgu dpan InsyaAllah ada,
dgn kuiz law nye, dgn kuiz FA nye, dgn kuiz tamadun nye, test UBS nye, assgmnt itu assgmnt ini,
err, its sound very2 da great kn! (- - ')
final pn dlm sebulan lbih jer lg, pjam celik, pjam celik, da nk abes sem 3,
sem dpan kne praktikal lak, pastu sem 5, sem 6, waaa~ grade! smbg degree, hahaa * sthun setgh jer ag. stdy dip pown da nk meniarap, err, stdy degree nti xtau lar cmne, uishh! papepn, neva giv up okeh! gunakn sgala peluang yg ada, Dia kn ada, Dia xkn susahkn hambanya lbh dri yg dia tu sndiri mmpu tggung. :)
ingt Dia slalu, Dia pasti ingt kita.



err, xtaw nk cter pe dh, sbb ngah blank nk hfl law cmpny nie, * kalu xlulus, lect ckp nk hntr jpe kaunselor. nape kaunselor? tok kadi lar. huen3. ;PP
so, sblm tu, sy nk cter sket psl seorg ank yg nk pkai tdg, msti rmai da antra korang da pnah bce,
huuhu


Ceritanya bgini....

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.
Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. ..Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.
Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.
Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.
Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!
Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???
Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!
Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"
Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar! Pangggggggggggggggg ggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.
"Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak...."
Pangggggggggggggggg gggg....! Daddy labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.
"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".
Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.
SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!

hahaahaahha~ hampeh tol kn!

6 comments:

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

WAKAKAKAH!
Lawak gilerrrrrrrrrrrrrrrrrr!
bongek je..
kui3

Sofia said...

Auwwwwwwwww..........hehehe..lawakzz le..

belajar rajin2... masa belajar adalah masa yg plg menyeronokkan skli bg sy!!

anyss said...

Salam,
Ohhhhhh sadisnyeee
ekceli, saya penah terjumpa kaum LELAKI ini bertudung litup dengan sopan segala hu hu hu comel je. Tapi bila bercakap...awwwwwwwww! tolong!

humbleyat said...

;-D haha ingatkan dah insaf

humbleyat said...

;-D haha ingatkan dah insaf

CikGadis said...

skrg dh aya haji. haha. sori lar trlambat komen. skrg baru tak busy